10 March 2013

Изненада: песен на Евровизия от Швеция, която ми харесва

Robin Stjernberg - You (Melodifestivalen 2013 Semifinal 4) - YouTube

Аз самата не очаквах и въобще не проявявам интерес към шведския фестивал за Евровизия, защото пеят почти само на английски, почти само в англосаксонски ("съвременни") стилове, и твърде много държат на повърхностни неща според мен. Много упадъчно. Чудя се дали и колко шведско е останало в Швеция и дали въобще си спомнят фолклора. Но последното е леко хиперболизирана шега.

Обаче тазгодишната им песен много ми хареса при първо слушане, заради автентично африканското звучене. Макар че е на английски и макар че може би няма връзка с текста. Все пак - има етно звучене, и то много естетвено според мен. Засега съм я чула само един път. Не съм сигурна дали имам желание да я чуя отново.

Не ми харесва сценичното представяне, по-точно хореографията, но е доста по-добре, отколкото би могло да бъде. Но за слушане е много интересно, или пък ако гледам само певеца.


No comments:

Post a Comment