09 May 2011

МОИТЕ ПРЕДПОЧИТАНИ 10 ОТ ПЪРВИ ПОЛУФИНАЛ

На 10 май, от 22 ч. БГ време, ще е първият полуфинал на Песенен конкурс на Евровизия 2011. Българската песен ще бъде представена не в този, а във втория полуфинал, който ще е на 12 май.

Ето видеоклипове от днешната генерална репетиция с костюми на единайсетте песни от първи полуфинал, които харесвам най-много:

Песните са 11, а не 10, защото не мога да избера измежду сръбската и финландската песни за десетото място. Първите 6 песни са ми наистина любими.

Повечето от тези песни ми харесват, защото са в предпочитания от мен етно и уърлд стил. В тази първа група са песните на Гърция, Албания, Норвегия и според мен на Португалия, и то не само заради португалския език. Освен че ясно си личи коя страна и култура представляват, мисля, че тези песни са и добре представени и изпълнени. Зейбекико частта на гръцката песен в изпълнение на от Лукас Йоркас е сред моите предпочитани за всички времена.

Втора група песни - на Сан Марино и на Швейцария - просто ми харесват, защото ми е приятно и предизвикват у мен положителни емоции, когато ги слушам. Струва ми се, че швейцарската в най-голяма степен в сравнение с всички останали песни пасва на гласовите данни на певицата. В допълнение, тя е много лесна и изкусителна за припяване от публиката с "нанана".

Трета група песни ми харесват заради това, че са различни - това са тези на Литва, Сърбия и Финландия. Литовската песен е в класическия оперен стил и е изпълнена от оперна певица. Сръбската песен връща в 60-те години, изпълнява се на сръбски и, най-важното, с подчертан стил и стайлинг, особено в националния им финал и видеоклип. Според мен тук обаче са попрекалили с хореографията, а фон-видеото и костюмите не са чак толкова добри, колкото бяха преди Дюселдорф. Финландската песен е на екотема. Освен че авторска на младия певец, макар и донякъде наивистична, тя е представена много смело на сцената - само от певеца и неговата китара, ако не броим планетата Земя и звездите на видео екраните. Семплото екранно видео със звезди и въртящата се Земя, заснета от космоса, е едно от най-сполучливите видео решения на този конкурс.

В някаква степен между първа и втора група е песента на Армения - тя има нещо етно, но е по-скоро латино с балкански привкус и темперамент. В арменската песен ми допада комбинацията с гръцките танцьори, а също и хореографията, въпреки че съм фен на по-семпли и изчистени постановки и по-малко ефектни трикове. Може би тази песен я правят привлекателна увереното хубаво пеене, танцът и танцьорите, защото при първото слушане не ме впечатли. Между втора и трета група е песента на Исландия, която, освен че е приятна, ведра и релаксираща, се откроява заради нейната история. Групата изпълнители са поели щафетата за представянето й на Евровизия от титуляра, който е починал след като е бил селектиран за участие в националния им конкурс.

С този подбор не прогнозирам класирането. За мен ще е особено приятно и, вярвам, голямо удоволствие, ако песните бъдат представени добре.

Двата полуфинала и финалът на Евровизия може да се гледат по два начина:
  1. По телевизия БНТ1
  2. Онлайн, съответно:

No comments:

Post a Comment